Utlysning Coachstipendie

måndag 1 oktober 2018

Patrik Eriksson

Axel Murrays och Carl-Wilhelm Stenhammars fond inbjuder härmed genom Stockholms Rotaryklubb till nominering av två Coach-stipendier 2018.

Till Presidenter och Sekreterare inom Rotary i Sverige

Axel Murrays och Carl-Wilhelm Stenhammars fond inbjuder härmed genom Stockholms Rotaryklubb till nominering av två Coach-stipendier 2018 enligt de ursprungliga tankar grundarna av fonden, Axel Murray, Carl-Wilhelm Stenhammar och Håkan Svennerstål, hade.

För tionde året i rad uppmärksammar Stockholms Rotaryklubb insatser som får människor att växa. Två coachstipendier om vardera 35 000 kr delas ut.

A.     Årets coach i Rotary

B.      Årets ungdomscoach

A. Årets coach i Rotary är en rotarian som inspirerar andra att utvecklas i positiv riktning och i Rotarys anda och får människor att växa som ledare, en person som engagerar sig i människors utveckling, nationellt och/eller internationellt. Tanken är att den ni nominerar ska vara en rotarian som har denna inställning som en naturlig del i sin personlighet, dvs. inte utövar detta i sitt yrke eller i ett uppdrag inom Rotary. Då har ni en kandidat till Årets Coach i Rotary.

B. Årets ungdomscoach behöver inte vara rotarian men ska vara under 26 år och i övrigt uppfylla kriterierna ovan, dvs. inspirera människor att utvecklas i positiv riktning och växa som ledare.

Välkommen med er nominering med motivering av ert val till lena.hokfelt@equalvalue.se . Sista dag för nominering är 20 november 2018. Sprid gärna detta meddelande till medlemmarna i era klubbar.

Kontaktperson är Lena Hokfelt, lena.hokfelt@equalvalue.se,  mobil 070-234 0319.

Beslut fattas av styrelsen för Stockholms Rotaryklubb.

Priserna delas ut av Carl-Wilhelm Stenhammar på Stockholm Rotaryklubbs lunch tisdagen den 11 december 2018 på Grand Hôtel i Stockholm.

Stockholms Rotaryklubb tackar Svennerstål & Partners för deras donation till fonden. Ett tack även till Distriktsguvernörerna och andra i central roll som bistått oss och gett möjligheten att gå ut med den här uppmaningen.

Vänliga hälsningar

Styrelsen för Stockholms Rotaryklubb